.
Όραμα:
Να καταστεί το Ι.ΜΕΤ. ο κύριος και συνεκτικός Πόλος Έρευνας στις Μεταφορές, τη Βιώσιμη Κινητικότητα και τον Τουρισμό στην Ελλάδα και μέσα στους 10 καλύτερους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην Ευρώπη.
Φωτογραφία Αθανάσιος Τσιούτρας

Ο Α. Τσιούτρας γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1970 και αποφοίτησε από το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ το 1996. Το 1999 απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα με ειδίκευση στον Τομέα του Περιβάλλοντος από τη Φυσικομαθηματική Σχολή του Α.Π.Θ. Έχει διατελέσει Υποψήφιος Διδάκτορας του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Α.Π.Θ. με αντικείμενο τα Σύγχρονα Συστήματα Υποστήριξης του Οδηγού (ΣΣΥΟ).

Την περίοδο 1991-1996 εργάστηκε στον κλάδο της επικοινωνίας και διαφήμισης και στην προώθηση πωλήσεων ως συνεργάτης διαφημιστικών εταιρειών, έντυπων μέσων μαζικής ενημέρωσης και φροντιστηρίων.

Στον τομέα των μεταφορών έχει εργαστεί από το 1996 σε πληθώρα συγκοινωνιακών μελετών και ερευνητικών προγραμμάτων (πάνω από 100) ως  συνεργάτης εταιρειών συμβούλων, πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων.

Από το 2001 εργάζεται ανελλιπώς στο Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.). Το 2012 μετονομάστηκε σε Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών.

Την περίοδο 2001 - 2007 υπήρξε ο τεχνικός υπεύθυνος για την εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του ερευνητικού εξοπλισμού του Ι.ΜΕΤ. που αφορούσε το εξοπλισμένο με ΣΣΥΟ όχημα δοκιμών, το υβριδικό όχημα, τους δύο προσομοιωτές οδήγησης (ένα σταθερό ημι-δυναμικό και ένα κινητό, μέσα σε κλειστό ημιφορτηγό) και τέσσερα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα. Αυτός ο ερευνητικός εξοπλισμός θεωρείται ακόμα μοναδικός σε επίπεδο ΝΑ Ευρώπης. To IMET/EKETA είναι πιστοποιημένο κατά ISO 9001:2015, ενώ τελεί υπό πιστοποίηση κατά ISO 27001:2022.

Την περίοδο 2004-2010 ως Υπεύθυνος του Τομέα Δημοσίων Σχέσεων στο Ι.ΜΕΤ., καθιέρωσε την εικόνα και το όνομα του ΙΜΕΤ στο ευρύ κοινό της εποχής (δημιουργία brand name) με 500 συνεντεύξεις και ενέργειες προβολής στα ΜΜΕ και πάνω από 50 εκδηλώσεις προβολής της έρευνας στο ευρύ κοινό (εκθέσεις, events κλπ).

Την περίοδο 2003-2004 υπήρξε ο τεχνικός συντονιστής της πρώτης οργανωμένης προσπάθειας στην Ελλάδα για μία νέα συνολική θεώρηση της εκπαίδευσης με λογισμικά, πολυμέσα, προσομοιωτές οδήγησης, προσομοιωτές πρόσκρουσης, προσομοιωτές ανατροπής οχήματος, προσομοιωτές ολίσθησης και άλλων βιωματικών εργαλείων βιωματικής εκπαίδευσης. Συνέγραψε πρόταση προς τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας η οποία αξιολογήθηκε πρώτη και είχε θέμα τη διασύνδεση θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων και ανθρώπινου δυναμικού για την προάσπιση και προώθηση της οδικής ασφάλειας. Ήταν η απαρχή της δημιουργίας ενός δικτύου ερευνητών, συγκοινωνιολόγων, εκπαιδευτών οδηγών, δημοσιογράφων και οδηγών αγώνων με το διακριτικό τίτλο «ΑΔΗΡΙΤΟ» μέσου του οποίου πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικά σεμινάρια και εκδόθηκε βιβλίο με θέμα τις σύγχρονες μεθόδους εκμάθησης οδήγησης όπως τα πολυμέσα και οι προσομοιωτές.

Βασική του προτεραιότητα είναι η βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα μέσα από δράσεις ενημέρωσης και εκπαίδευσης με στόχο τον πρωταίτιο, δηλαδή τον ανθρώπινο παράγοντα. Την περίοδο 2001-2006 διετέλεσε τεχνικός υπεύθυνος για την υλοποίηση στην Ελλάδα της πανευρωπαϊκής εκστρατείας κατά της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, με τίτλο «Αλκοόλ, Όχι Απόψε, Οδηγώ» η οποία σε συνδυασμό και με τα αστυνομικά μέτρα επέφερε σταδιακή μείωση των θετικών αλκοτέστ από 8,3% (2000), σε 3,2% (2004), σύμφωνα με στοιχεία του Υπ. Προστασίας του Πολίτη. Η προσπάθεια συνεχίζεται από το ΙΜΕΤ, αλλά και άλλους φορείς ανεπίσημα μέχρι και σήμερα. Η συνεργασία με τον τραγουδιστή Γιώργο Τσαλίκη το 2006 και έπειτα ήταν το επιστέγασμα αυτής της δεκαετούς προσπάθειας.

Μεταξύ Ιανουαρίου 2011 και Μαΐου 2013 ανέπτυξε εκ μηδενικής βάσεως και ήταν υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου (ΓΤ) του ΕΚΕΤΑ. Στο διάστημα αυτό έχουν καταγραφεί πάνω από 2000 προβολές του ΕΚΕΤΑ στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, το ήμισυ εκ των οποίων υποκινήθηκε από το ΓΤ.

Σε ερευνητικό επίπεδο ο Α. Τσιούτρας συμμετείχε στη συγγραφική ομάδα 5 επιπλέον βιβλίων σχετικών με το επικείμενο μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, σε 6 βιβλία για τους νέους οδηγούς, σε 19 δημοσιεύσεις σε συνέδρια και ημερίδες, σε δεκάδες παραδοτέα ερευνητικών έργων και στην οργανωτική επιτροπή 9 διεθνών συνεδρίων.

Έχει δώσει περί τις 270 συνεντεύξεις σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και οργάνωσε πάνω από 80 εκδηλώσεις προβολής της έρευνας στο ευρύ κοινό. Συνολικά μαζί με τα σεμινάρια, έχει ενημερώσει ή/και εκπαιδεύσει χιλιάδες ανθρώπων σε θέματα ασφάλειας μεταφορών.

Από το 2008 ως ειδικός σύμβουλος ασφάλειας μεταφορών στην Smart Drive Ltd έχει συνδράμει στην έρευνα και ανάπτυξη εξειδικευμένου εξοπλισμού εκπαίδευσης και αποτίμησης για την ολιστική προσέγγιση της ασφάλειας μεταφορών, κατασκευών και εξορύξεων, σε σχέση με όλους του τύπους οχημάτων και μηχανημάτων έργου. Παράλληλα είναι εισηγητής σε σεμινάρια ασφάλειας για οδηγούς οχημάτων / χειριστές μηχανημάτων έργου σε μικρές και μεγάλες εταιρείες μεταφορών, κατασκευών και εξόρυξης. Από το 2017 και μέχρι σήμερα, η εταιρεία διαθέτει εξοπλισμό βιωματικής εκπαίδευσης που είναι μοναδικός στο σύνολό του στη ΝΑ Ευρώπη. Πελάτες της είναι γνωστοί ακαδημαϊκοί φορείς, εταιρείες και ΜΚΟ που ασχολούνται με την ασφάλεια μεταφορών σε Ελλάδα, Βαλκάνια, ΕΕ και σε τρίτες χώρες. H Smart Drive Ltd είναι πιστοποιημένη κατά ISO 9001:2015, ISO 39001:2012, ISO 14001:2015, ενώ τελεί υπό πιστοποίηση κατά ISO 29993:2017 και ISO 27001:2013.

Στα κλασικά αντικείμενα του πολιτικού μηχανικού η εμπειρία του την περίοδο 1996-2008 αναφέρεται σε μελέτες, επιβλέψεις, και - κυρίως - πραγματογνωμοσύνες και εκτιμήσεις ακινήτων (πάνω από 1800 στο ενεργητικό του). Η αρχική ερευνητική του δραστηριότητα ήταν στον τομέα της αντοχής των υλικών, αφού για διάστημα δύο ετών (1996-1998) εργάστηκε ως Υποψ. Διδάκτορας σε ερευνητικά προγράμματα στον Τομέα Τεχνικής Μηχανικής του Α.Π.Θ. με αντικείμενο τη μελέτη των περιβαλλοντικών επιδράσεων στις μικρορωγμές μνημείων της Θεσσαλονίκης με τη χρήση πεπερασμένων στοιχείων. Η αγάπη του για τις μεταφορές, την αυτοκίνηση και τη σύνδεση κοινωνίας – επιστήμης, τον τράβηξε από αυτό το κατεξοχήν θεωρητικό αντικείμενο, το οποίο παρά ταύτα υπηρέτησε με ιδιαίτερο ζήλο και επιτυχία (σύμφωνα με τους επιβλέποντες Καθηγητές). 

Ομιλεί και γράφει καλά την Αγγλική και κατέχει άριστες γνώσεις χειρισμού υπολογιστή σε πληθώρα προγραμμάτων (χειρίζεται υπολογιστές από το 1992).

Είναι μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Ε.Δ.Ε.), μέλος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών και μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητου Οχήματος (Ελ.ΙΝ.Η.Ο.). Την περίοδο  2005-2009 συνεργάστηκε με το ΤΕΕ-ΤΚΜ ως μέλος μόνιμης επιτροπής Έργων Υποδομής και Περιφερειακής Ανάπτυξης, ως εκπρόσωπος στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), ως αξιολογητής μελετών, ως μέλος της τριμελούς επιτροπής για την απόκτηση άδειας εξάσκησης επαγγέλματος, και ως μέλος ομάδας εργασίας για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης εν όψει των έργων για την κατασκευή του μετρό.

Στοιχεία Επικοινωνίας

Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος - MSc Περιβαλλοντολόγος
6o χλμ. Χαριλάου - Θέρμης
Τ.Κ. 57001
Τ.Θ. 60361
Τηλ. +30.2310.498264
Fax. +30.2310.498269
Email. Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Βιογραφικό σημείωμα

Δεσμός για W3C HTML5 validator
Δεσμός για AChecker Web Accessibility Checker
Δεσμός για etsi org
Copyright ® 2017, HH, All rights reserved.