Στις 30 Μαΐου - 1η Ιουνίου πραγματοποιήθηκε το 5ο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2022, συνδιοργανωμένο από τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο οποίο το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ έλαβε το ρόλο του Αργυρού Χορηγού της εκδήλωσης.
Συνολικά, τις 3 ημέρες του Συνεδρίου διεξάχθηκαν 16 συνεδρίες, με τη συμμετοχή 76 κορυφαίων ομιλητών, μεταξύ των οποίων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, o υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Η 1η ημέρα του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, με 4 διαδικτυακές συνεδρίες, με θέματα που απασχολούν τους δύο κλάδους. Συζητήθηκαν οι νέες τάσεις στις οδικές μεταφορές στην Ελλάδα, με την είσοδο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και οι προκλήσεις από την άνοδο του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους. Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκαν επίσης τα επίσημα εγκαίνια του Συνεδρίου.
Η 2η ημέρα του Συνεδρίου ήταν αφιερωμένη στις Υποδομές/κατασκευές, όπου συζητήθηκαν μεταξύ άλλον οι νέες δυνατότητες ανάπτυξης των κατασκευαστικών ομίλων, πραγματοποιήθηκαν συνεδρίες με θέματα για τη χρηματοδότηση μεγάλων έργων υποδομών, την ενέργεια, το real – estate και το περιβάλλον.
Η 3η ημέρα αφορούσε τις Επιβατικές και Εμπορευματικές Μεταφορές, και περιλάμβανε συνεδρίες για τις συνδυασμένες μεταφορές - αεροπορικές, σιδηροδρομικές, θαλάσσιες και οδικές, τις αστικές συγκοινωνίες – αστική κινητικότητα και τις εμπορευματικές μεταφορές – ταχυμεταφορές – Logistics.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ και αντιπρόεδρος του ΕΚΕΤΑ Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης μίλησε την 1η Ιουνίου στην ενότητα «Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ανακτούν την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού». Ο Δρ. Μπεκιάρης παρουσίασε το έργο του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων μεταφορών, και μίλησε για την εξέλιξη της χρήσης των Δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μετά τον περίοδο του COVID-19, αναφέροντας δεδομένα για την Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καταλήγοντας πως τα ΔΜΜ ανακτούν σταδιακά μερίδιο κυκλοφοράς. Παράλληλα, ανέφερε πως οι φόρτοι κυκλοφορίας, παρά τις αυξήσεις τιμών στα καύσιμα, βαίνουν αυξανόμενοι κατά περίπου 12%, που τις ώρες αιχμής φτάνουν έως το 25%. Ο Δρ. Μπεκιάρης τόνισε, πως η λύση είναι η επιλογή εναλλακτικών μέσων μεταφοράς (όπως το ηλεκτρικό ποδήλατο, το ηλεκτρικό πατίνι) ειδικά όταν πρόκειται για μικρές διαδρομές.