.
Όραμα:
Να καταστεί το Ι.ΜΕΤ. ο κύριος και συνεκτικός Πόλος Έρευνας στις Μεταφορές, τη Βιώσιμη Κινητικότητα και τον Τουρισμό στην Ελλάδα και μέσα στους 10 καλύτερους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην Ευρώπη.

Ένα Ευρωπαϊκό έργο με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας των συνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων οχημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τους διαφορετικούς τύπους επιβατών και χρηστών της οδού.

 

1. 6 Ευρωπαϊκοί οργανισμοί ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αναπτύξουν συμπεριληπτικά και καινοτόμα συστήματα ασφάλειας και αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής (ΗΜΙ[1]), ανοίγοντας το δρόμο προς την καθιέρωση Υψηλά Αυτοματοποιημένων Οχημάτων (HAVs[2]) στην κυκλοφορία.

 

2. Το έργο, με προϋπολογισμό περίπου 8 εκατ. ευρώ, θα διαρκέσει τρία χρόνια.

 

12 Δεκεμβρίου 2022 - Η ισπανική RTO Vicomtech συντονίζει την κοινοπραξία, η οποία συγκεντρώνει κορυφαίους εμπειρογνώμονες της ΕΕ από ερευνητικά ινστιτούτα, τεχνολογικούς και βιομηχανικούς εταίρους από την αυτοκινητοβιομηχανία, από Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ολλανδία, Σερβία, Σουηδία και Τουρκία. Η κοινοπραξία AWARE2ALL θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε πληθυσμούς που υπο-εκπροσωπούνται, διασφαλίζοντας ότι τα αποτελέσματα της παρέχουν ασφάλεια σε οποιονδήποτε (τύπο) επιβάτη και Ανθρώπινο Χρήστη της Οδού (HRU[3]).

Έχει υπολογιστεί ότι το ανθρώπινο λάθος εμπεριέχεται στο 95% περίπου όλων των τροχαίων ατυχημάτων στην ΕΕ. Τα Υψηλά Αυτοματοποιημένα Οχήματα (HAV) αντιπροσωπεύουν την τέλεια εναλλακτική λύση για τη μείωση των συγκρούσεων που οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, ειδικά σε σενάρια υψηλού κινδύνου (π.χ. οδήγηση σε κατάσταση μέθης ή αποσπασματικής προσοχής), αναμένοντας διείσδυση 15% έως το 2030 με πρώτες εφαρμογές σε λεωφορεία και κοινόχρηστα αυτοκίνητα.

Τα εμπόδια για την εισαγωγή των HAV στην αγορά προέρχονται κυρίως από ανησυχίες που αφορούν σε θέματα ασφάλειας και ανθρώπινου παράγοντα. Για να ξεπεραστούν αυτά τα εμπόδια, το AWARE2ALL θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις αλλαγές στην οδική ασφάλεια και στην αλληλεπίδραση διαφορετικών χρηστών της οδού που προκαλούνται από την εμφάνιση αυτής της τυπολογίας οχημάτων, μέσω της ανάπτυξης καινοτόμων τεχνολογιών μαζί με τα αντίστοιχα εργαλεία και μεθοδολογίες αξιολόγησης.

Έτσι, οι δυνατότητες δράσης του έργου AWARE2ALL προσεγγίζονται από δύο διαφορετικές οπτικές γωνίες: εντός και εκτός του οχήματος.

Από τη μία πλευρά, το σύστημα θα είναι προσανατολισμένο στην ασφάλεια των επιβατών. Μια κατάσταση συνεχούς παρακολούθησης επιβατών (occupant monitoring state - OMS) θα αξιολογεί την κατάσταση μέσα στο όχημα. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, θα αποφασίσει, εάν είναι δυνατόν, να πραγματοποιήσει μετάβαση του ελέγχου στον οδηγό ή να εκτελέσει έναν ελιγμό, αποφεύγοντας έτσι μια σύγκρουση. Εάν κάποια σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, τα προηγμένα συστήματα παθητικής ασφάλειας θα προσαρμοστούν για να μειώσουν τη σοβαρότητα των τραυματισμών. Ανά πάσα στιγμή, η συμπεριφορά των συστημάτων αυτών πρέπει να κοινοποιείται επαρκώς και έγκαιρα στους επιβάτες μέσω εσωτερικού HMI (iHMI).

Όσον αφορά στο εξωτερικό του οχήματος, το σύστημα θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια των ανθρώπινων χρηστών της οδού (HRU). Ένα σύστημα αντίληψης περιβάλλοντος θα επιτρέψει στο όχημα (HAV) να αξιολογήσει την κατάσταση έξω από αυτό και να προβλέψει επικίνδυνες καταστάσεις, ενώ ένα εξωτερικό HMI (eHMI) θα επιτρέψει στο όχημα να επικοινωνεί με τους ΗRU.

Όλα τα συστήματα που θα αναπτυχθούν στο AWARE2ALL θα υλοποιηθούν σε συνολικά τέσσερα πρωτότυπα: παθητική ασφάλεια σε εικονικό περιβάλλον (Demo 1), ενεργητική ασφάλεια και eHMI σε δύο οχήματα (Demo 2 και Demo 4) και iHMI σε υβριδικό πρωτότυπο (Demo 3), που θα περιλαμβάνει ένα όχημα που θα λειτουργεί σε έναν στατικό προσομοιωτή οδήγησης.

Το έργο AWARE2ALL χρηματοδοτείται από την ΕΕ στο πλαίσιο του προγράμματος Horizon Europe (101076868). Το έργο ξεκίνησε επίσημα τις δραστηριότητές του με μια πρώτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 1-2 Δεκεμβρίου 2022.

 


[1] Το HMI (διεπαφή ανθρώπου-μηχανής) αναφέρεται σε οθόνες αφής και κουμπιά στο αυτοκίνητο, περιστροφικά χειριστήρια, λειτουργίες ολίσθησης και χειρονομίας, ακόμη και τεχνολογία αναγνώρισης ομιλίας. Τα συστήματα HMI επιτρέπουν στους επιβάτες να αλληλεπιδρούν με το όχημα με πιο φυσικό τρόπο.

[2] HAV θεωρούνται τα συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα οχήματα (CAV) που παρουσιάζουν χαρακτηριστικά SAE- επιπέδου 4 (όπου το αυτοκίνητο μπορεί να χειριστεί τις περισσότερες καταστάσεις οδήγησης ανεξάρτητα).

[3] Το HRU περιλαμβάνει ευάλωτους χρήστες του δρόμου (Vulnerable Road Users –VRUs, όπως πεζούς, ποδηλάτες και αυτοκινητιστές) και οχήματα που οδηγούνται από ανθρώπους (Human-Driven Vehicles – HDV.

Δεσμός για W3C HTML5 validator
Δεσμός για AChecker Web Accessibility Checker
Δεσμός για etsi org
Copyright ® 2017, HH, All rights reserved.