Το Ελληνικό Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ), συμμετείχε για μία ακόμη χρονιά στον 11ο «Αγώνα Ακριβείας με Καθαρά Οχήματα», ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα των αγώνων της FIA και φέτος διεξήχθη για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, το διήμερο 26-27 Μαΐου. Το ΙΜΕΤ, ως βασικός υποστηριχτής της διοργάνωσης του Rally τόσο σε διοικητικά – οργανωτικά ζητήματα όσο και σε αγωνιστικές δραστηριότητες, συμμετείχε στον αγώνα με ένα υβριδικό και δύο ηλεκτρικά οχήματα. Στην κατηγορία ΙΙΙΑ και σε σύνολο 10 συμμετοχών, το ένα ηλεκτρικό όχημα του ΙΜΕΤ κατέλαβε την 3η θέση (πλήρωμα: Τσιούτρας Αθανάσιος και Συμεωνίδης Ιωάννης), ενώ το άλλο ηλεκτρικό όχημα την 5η θέση (πλήρωμα: Τρομάρας Αλκιβιάδης και Αγγελακάκης Άγγελος). Πρέπει να σημειωθεί ότι όλοι οι οδηγοί και συνοδηγοί των προαναφερθέντων πληρωμάτων είναι Συγκοινωνιολόγοι Μηχανικοί, οι οποίοι ανήκουν στο ερευνητικό εργατικό δυναμικό του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.
Ο 11ος Αγώνας Ακριβείας με Καθαρά Οχήματα διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων – ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο., υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και την υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης και του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.
Στον αγώνα συμμετείχαν συνολικά 16 οχήματα (10 ηλεκτρικά και 6 υβριδικά αυτοκίνητα) με τα πληρώματά τους, τα οποία εντυπωσίασαν τους παρευρισκόμενους. Οι περισσότερες συμμετοχές προέρχονταν από την Ελλάδα, ενώ παράλληλα υπήρξαν και συμμετοχές από την Ιταλία και τη Βουλγαρία. Τα οχήματα κάλυπταν επί δύο ημέρες διαφορετικές διαδρομές (μία για τα ηλεκτροκίνητα και μία για τα υβριδικά) στην ευρύτερη περιοχή του Νομού Θεσσαλονίκης και της ορεινής Χαλκιδικής, διανύοντας συνολική απόσταση 250χλμ. Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ.κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος ως ένθερμος υποστηρικτής της ηλεκτροκίνησης σήκωνε την καρό σημαία εκκίνησης.
Για την ηλεκτροκίνηση έκανε λόγο και ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ. Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι σημαντικά οικονομικότερη σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα (5-10 φορές), καθώς είναι και περιβαλλοντικά πολύ πιο φιλική. Το ΙΜΕΤ/ ΕΚΕΤΑ προωθεί την έρευνα για τη βελτίωση των «καθαρών» οχημάτων και επικροτεί κάθε μέτρο και ενέργεια προώθησής τους. Προς την κατεύθυνση αυτή, αναπτύσσει και ένα εργαλείο, το οποίο ονομάζεται «TourEV» και το οποίο αποτελεί εφαρμογή (app) πληροφόρησης και σχεδιασμού κινητικότητας για την υποστήριξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Η εφαρμογή αυτή παρέχεται διαδικτυακά σε περιβάλλον «έξυπνων» συσκευών (κινητά τηλέφωνα) και αφορά στη βέλτιστη χωροθέτηση των σταθμών φόρτισης βάσει κυκλοφοριακών δεδομένων σε κάθε περιοχή (μητρώο προέλευσης – προορισμού των μετακινήσεων για κάθε κυκλοφοριακή ζώνη), αλλά και στην παροχή οδηγιών προσέγγισής τους από τους χρήστες ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Έχει σκοπό την καλύτερη δυνατή διαχείριση της ενέργειας, αλλά και την ελαχιστοποίηση του άγχους εμβέλειας (range anxiety) των οχημάτων αυτών.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του διαλείμματος της δεύτερης ημέρας του αγώνα και κατά τη διάρκεια επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, οι φίλοι του αυτοκινήτου είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά προσομοιωτές οδήγησης αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας, καθώς και ερευνητικά οχήματα και προηγμένο εξοπλισμό, κατά την περιήγησή τους στις εγκαταστάσεις του ΙΜΕΤ.
Η αναμφίβολη επιτυχία του αγώνα, παρακίνησε τους διοργανωτές να αναβαθμίσουν και να αναδείξουν το ρόλο της Θεσσαλονίκης και του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ στην ηλεκτροκίνηση, αποφασίζοντας τη διεξαγωγή του αγώνα και την πραγματοποίηση των σχετικών με αυτόν εκδηλώσεων, σε ετήσια βάση, στην πόλη της Θεσσαλονίκης.