.
Πλοηγηθείτε στη νέα ιστοσελίδα του Ι.ΜΕΤ.
Όραμα:
Να καταστεί το Ι.ΜΕΤ. ο κύριος και συνεκτικός Πόλος Έρευνας στις Μεταφορές, τη Βιώσιμη Κινητικότητα και τον Τουρισμό στην Ελλάδα και μέσα στους 10 καλύτερους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην Ευρώπη.

project logo

Στις 3 και 4 Ιουλίου 2019 έλαβε χώρα η 4η συνάντηση του έργου Inter-Connect - «Intermodality Promotion and Rail Renaissance in Adriatic – Ionian Region» - του Προγράμματος Διακρατικής Συνεργασίας «Interreg V-B Adriatic-Ionian programme - ADRION 2014-2020», το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταµείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), το μηχανισμό προενταξιακής βοήθειας (IPAII) και από Εθνικούς Πόρους. H συνάντηση οργανώθηκε από το Λιμάνι του Bar, στο Μαυροβούνιο.

Τη συνάντηση άνοιξε ο κος Deda Djelovic, Διευθυντής του Τμήματος Aνάπτυξης στο Λιμάνι του Bar, ευχαριστώντας τους εταίρους για την παρουσία τους στη συνάντηση του έργου καθώς και τη συντονισμένη εργασία τους στην ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού συστήματος επιβατικών μεταφορών στην περιοχή της Αδριατικής – Ιονίου.

Βασικός στόχος της συνάντησης ήταν η συζήτηση επί των πιλοτικών εφαρμογών του έργου και των αποτελεσμάτων των ερευνών στους μετακινούμενους τόσο σε τοπικό όσο και σε διακρατικό επίπεδο. Τα έως τώρα αποτελέσματα των τεχνικών δραστηριοτήτων του έργου καταδεικνύουν την έντονη ανάγκη για συνεργασίες, με στόχο την προώθηση των δημόσιων επιβατικών μεταφορών στην περιοχή εξέτασης. Το ιδιαιτέρως υψηλό ποσοστό χρήσης του ιδιωτικού οχήματος για τις τοπικές αλλά και διακρατικές μετακινήσεις, ο υψηλός ανταγωνισμός από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους σε διακρατικό επίπεδο, σε συνδυασμό με τις μειωμένες επενδύσεις σε υπηρεσίες δημοσίων μεταφορών στις σιδηροδρομικές και θαλάσσιες μεταφορές (π.χ. χαμηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών δημόσιας μεταφοράς, θέματα διαλειτουργικότητας, μη ύπαρξη εναρμονισμένων υπηρεσιών και παροχών, έλλειψη κινήτρων χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς και αντικινήτρων χρήσης Ι.Χ., έλλειψη περιβαλλοντικής συνείδησης, ασυνέχεια πολιτικών και απουσία ισχυρών σχημάτων συνεργασίας) εγείρουν την ανάγκη άμεσων επεμβάσεων για να ενισχυθεί η διασυνδεσιμότητα της περιοχής. Τα αποτελέσματα των τοπικών εκδηλώσεων του έργου που στοχεύουν στο να φέρουν σε επαφή το κοινό με τα ευρήματα του  αλλά και να αφουγκραστούν τις ανάγκες των μετακινούμενων, καθώς και των τεχνικών συναντήσεων του έργου που πραγματοποιήθηκαν στις 8 περιοχές μελέτης του (η πόλη της Ηγουμενίτσας, η Περιφέρεια της Emilia Romagna, η Τεργέστη, η Λουμπλιάνα, το Ζάγκρεμπ, το Bar, το Δυρράχιο και το Βελιγράδι) κατέδειξαν ότι οι κύριοι τοπικοί, περιφερειακοί και εθνικοί φορείς που εμπλέκονται σε θέματα επιβατικών μεταφορών, έχοντας πλήρη επίγνωση των υφιστάμενων προβλημάτων αλλά και των ευκαιριών που πηγάζουν από την περιοχή, είναι έτοιμοι να δημιουργήσουν νέες συνεργασίες και συμφωνίες για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες και να συμβάλουν συνολικά στην ενίσχυση του προφίλ της περιοχής.

Το ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ, ως τεχνικός συντονιστής του έργου, παρουσίασε τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων συλλογής δεδομένων επιβατικών μεταφορών σε τρία επίπεδα (τοπικό ,περιφερειακό και διακρατικό) και αναφέρθηκε στις ευκαιρίες που διαφαίνονται για την περιοχή καθώς και σε μελλοντικά σενάρια για τη συνδεσιμότητα της Αδριατικής – Ιονίου μέσω σιδηροδρομικών και θαλάσσιων οδών. Επιπλέον, το ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ παρουσίασε μια πρώτη προσέγγιση σε μέτρα βελτίωσης του προφίλ των δημοσίων συγκοινωνιών η οποία θα τεθεί υπό διαβούλευση με τους φορείς που συνεργάζονται με το έργο.

Το Institute for Transport and Logistics Foundation - ITL (Ιταλία) και η Περιφέρεια Emilia-Romagna της Ιταλίας ως συντονιστές των πιλοτικών εφαρμογών του έργου, αναφέρθηκαν στην έως τώρα πορεία των 8 πιλότων  ενώ παρουσίασαν και τη μεθοδολογία αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των εφαρμογών (οικονομική, νομική, θεσμική, τεχνική βιωσιμότητα λύσεων). Οι υπεύθυνοι των πιλοτικών εφαρμογών του έργου παρουσίασαν αναλυτικά την εξέλιξη των μελετών τους και τα αποτελέσματα αυτών, αφήνοντας μια γενική αίσθηση καλής εκτέλεσης εργασιών και επίτευξης στόχων. Το ITL αναφέρθηκε επιπλέον και στην δόμηση της μελέτης μεταφερσιμότητας των αποτελεσμάτων του έργου (transferability study), ώστε να χρησιμοποιηθούν οι δομές, η μεθοδολογία και τα εργαλεία του έργου και σε άλλες περιοχές με σκοπό τη βελτίωση του προφίλ της Αδριατικής – Ιονίου στο σύνολό της.

Εν συνεχεία, το CEI-Executive Secretariat (Ιταλία), υπεύθυνο για τις δράσεις επικοινωνίας και διάδοσης του έργου, παρουσίασε τις δράσεις που έχουν υλοποιηθεί από τους εταίρους τόσο σε τεχνικές συναντήσεις όσο και με την επαφή των εταίρων με τους μετακινούμενους και τουρίστες, τονίζοντας την ανάγκη για εντατικότερη προώθηση των αποτελεσμάτων του έργου. Ακολούθησε αναφορά σε θέματα κεφαλαιοποίησης των αποτελεσμάτων αυτών με άλλα έργα του προγράμματος (π.χ. συμμετοχή σε συνάντηση του έργου ISTEN, συμμετοχή εταίρων του έργου Inter-Connect και σε άλλα έργα του προγράμματος, συμμετοχή στην ετήσια συνάντηση του προγράμματος) και στην ανάγκη εντατικοποίησης της διάδρασης μεταξύ των έργων του ίδιου άξονα.

Τέλος, ο Δήμος Ηγουμενίτσας, επικεφαλής εταίρος του έργου, παρουσίασε την διοικητική και οικονομική πορεία του έργου, τονίζοντας ταυτόχρονα την επίτευξη σημαντικών αποτελεσμάτων μέχρι στιγμής και εκφράζοντας την αισιοδοξία του σχετικά με την επιτυχή υλοποίηση των δράσεων του Inter-Connect.

Περισσότερες πληροφορίες: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.    

 

Δεσμός για W3C HTML5 validator
Δεσμός για AChecker Web Accessibility Checker
Copyright ® 2017, HH, All rights reserved.