.
Όραμα:
Να καταστεί το Ι.ΜΕΤ. ο κύριος και συνεκτικός Πόλος Έρευνας στις Μεταφορές, τη Βιώσιμη Κινητικότητα και τον Τουρισμό στην Ελλάδα και μέσα στους 10 καλύτερους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην Ευρώπη.

Ακρωνύμιο: TeleFOT
Τίτλος έργου: Field Operational Tests of Aftermarket and Nomadic Devices in Vehicles
Διάρκεια: 54 μήνες (02/06/2008 – 01/11/2012)

Περιγραφή: To έργο ΤeleFOT στόχευε στην αξιολόγηση των επιπτώσεων των υπηρεσιών νομαδικών συστημάτων (nomadic devices) και εμπορικών συστημάτων οχημάτων(aftermarket devices), καθώς και στην αφύπνιση του δημόσιου ενδιαφέροντος για την πιθανή συνεισφορά τους στην οδική ασφάλεια.

Οι στόχοι του έργου TeleFOT ήταν η αξιολόγηση και η ανάλυση του αντίκτυπο των λειτουργιών που παρέχονται από τις υπηρεσίες νομαδικών συστημάτων (nomadic devices) σε οχήματα και εμπορικών συστημάτων) καθώς και στην ευαισθητοποίηση του δημόσιου ενδιαφέροντος για την πιθανή συνεισφορά τους στην οδική ασφάλεια. Αυτές οι συσκευές μπορούν να παρέχουν διαφορετικούς τύπους λειτουργιών υποστήριξης προγραμμάτων οδήγησης και σχεδόν τίποτα δεν είναι έως τώρα γνωστό σχετικά με τις επιπτώσεις τους, τόσο στην οδική ασφάλεια όσο και σε άλλα επίπεδα. Η εξάπλωση των φορητών συστημάτων πλοήγησης και των έξυπνων κινητών τηλεφώνων στην αγορά ήταν ραγδαία εκείνη την περίοδο, γεγονός που έκανε την πραγματοποίηση του έργου αυτού, μία πρωτοβουλία πιο επίκαιρη από ποτέ. Τα συστήματα που αξιολογήθηκα κάλυπταν δυο γενικούς τομείς: συστήματα/υπηρεσίες που προάγουν την ασφαλή οδήγηση και την πιο οικονομική/οικολογική οδήγηση. Τέτοια είναι τα συστήματα παροχής πληροφοριών σχετικά με την ταχύτητα, τις κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες, την κατανάλωση καυσίμων και την εκπομπή ρύπων (οικολογική Οδήγηση). Οι επιδράσεις και επιπτώσεις αυτών αξιολογήθηκαν σε διάφορα επίπεδα, ως προς τη χρησιμότητά τους και τις επιδράσεις τους στην οδηγική συμπεριφορά, τον τύπο, σοβαρότητα και αριθμό των οδικών συμβάντων στα οποία μπορεί να εμπλακούν, τις οικολογικές τους διαστάσεις, μέχρι και τις επιδράσεις τους στη λειτουργικότητα του οδικού δικτύου στο σύνολό του. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στις πιθανές αρνητικές συνέπειες που μπορεί να επιφέρει η χρήση αυτών, αφού ο σχεδιασμός των μεν έξυπνων κινητών τηλεφώνων δεν προέβλεπε τότε τη χρήση τους εντός του οχήματος, Από την άλλη μεριά, οι συσκευές πλοήγησης μπορεί να παρουσιάσουν προβλήματα κατά την εγκατάστασή τους στην καμπίνα του οδηγού. Το έργο στόχευε επίσης στην επιτάχυνση της υιοθέτησης συστημάτων ικανών να δουν πέρα από το πεδίο όρασης του οδηγού, σε περιπτώσεις που η καλή επίγνωση της κατάστασης είναι κρίσιμη. Το έργο ΤeleFOT έδωσε την ευκαιρία να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις παρόμοιων συστημάτων/υπηρεσιών που θα παρέχουν τα συνεργατικά συστήματα, μετά το πέρας της τεχνολογικής τους τελειοποίησης, πράγμα που έγκειται στο προσεχές μέλλον. Στην πραγματικότητα, οι υπηρεσίες των νομαδικών συστημάτων (nomadic devices) και των εμπορικών συστημάτων αποτελούν την υφιστάμενη εναλλακτική τεχνολογική λύση στα προσεχή συνεργατικά συστήματα και στα σύγχρονα συστήματα υποστήριξης του οδηγού (ΣΣΥΟ). Τρεις Ευρωπαϊκές Κοινότητες Αξιολόγησης στελεχώθηκαν στο πλαίσιο του έργου: αυτή της Βόρειας Ευρώπης, της Κεντρικής και της Νότιας. Περίπου 3000 οδηγοί συμμετείχαν στις δοκιμές. Το έργο χαίρει ισχυρής εθνικής υποστήριξης, και έτσι, δεν απαιτήθηκαν επιπλέον πόροι για τη στελέχωση των πειραματικών υποδομών. Τα επιχειρηματικά μοντέλα επίσης μελετήθηκαν. Εξαιτίας των πολύ διαφορετικών οδηγικών συμπεριφορών και αποκρίσεων στα μέτρα ασφαλείας ανά τις διάφορες χώρες στην Ευρώπη, είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν οι αντίστοιχες Κοινότητες Αξιολόγησης που θα εκτείνονται από τα νότια προς τα βόρεια.

Στόχοι: Οι στόχοι του έργου TeleFOT είναι η αξιολόγηση και το αντίκτυπο των λειτουργιών που παρέχονται από τις υπηρεσίες νομαδικών συστημάτων (nomadic devices) σε οχήματα και των εμπορικών συστημάτων, καθώς και στην ευαισθητοποίηση του δημόσιου ενδιαφέροντος για την πιθανή συνεισφορά αυτών στην οδική ασφάλεια. Αυτές οι συσκευές μπορούν να παρέχουν διαφορετικούς τύπους λειτουργιών υποστήριξης προγραμμάτων οδήγησης, ωστόσο, υπάρχουν περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με την ασφάλειά τους και άλλες επιπτώσεις.

Ρόλος ΙΜΕΤ: Το ΙΜΕΤ είναι επικεφαλής των WP και ο κύριος ρόλος του IMET στα πλαίσια του έργου είναι η ανάπτυξη του συνολικού κοινού πλάνου αξιολόγησης των δοκιμών, που θα περιλαμβάνει τη διασαφήνιση των κύριων συστημάτων/υπηρεσιών που θα τεθούν υπό αξιολόγηση σε κάθε τόπο δοκιμών και των αντίστοιχων σεναρίων χρήσης και αξιολόγησης.

Υπεύθυνοι επικοινωνίας:
Αικατερίνη Τούλιου
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 2310 498 466
Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 2310 498 453 & +30 211 1069 599

 

Δεσμός για W3C HTML5 validator
Δεσμός για AChecker Web Accessibility Checker
Δεσμός για etsi org
Copyright ® 2017, HH, All rights reserved.