Ακρωνύμιο: Drive2theFuture
Τίτλος έργου: Ανάγκες, επιθυμίες και συμπεριφορά των «οδηγών» και χρηστών αυτόνομων οχημάτων σήμερα και στο μέλλον
Διάρκεια: 36 μήνες (01/05/2019 – 30/04/2022)
Περιγραφή: Η αποστολή του Drive2theFuture είναι να προετοιμάσει τους «οδηγούς», τους μετακινούμενους και διαχειριστές στόλων οχημάτων του μέλλοντος, ώστε να αποδεχτούν και να χρησιμοποιήσουν συνδεδεμένα, συνεργατικά και αυτοματοποιημένα μέσα μεταφοράς, καθώς και τη βιομηχανία αυτών των τεχνολογιών ώστε να κατανοήσει και να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους. Το έργο αναπτύσσει εκπαιδευτικά εργαλεία, σχεδιάζει διεπαφές οδηγού-συστήματος, προτείνει πολιτικές κινήτρων και άλλα οικονομικώς αποδοτικά μέτρα, ώστε να προωθήσει και να αποτιμήσει συγκριτικά διάφορα εναλλακτικά σενάρια χρήσης για συνδεδεμένες, κοινής χρήσης και αυτοματοποιημένες μεταφορές, σε όλα τα μέσα μεταφοράς και με όλους τους τύπους χρηστών. Με τον τρόπο αυτό στοχεύει να κατανοήσει, να προσομοιώσει, να ρυθμίσει και να βελτιστοποιήσει τη βιώσιμη εισαγωγή τους στην αγορά, φροντίζοντας για την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, τη βελτίωσης της αποδοχής και την εκπαίδευση κατά τη χρήση. Για να επιτύχει όλα τα παραπάνω, το έργο μοντελοποιεί τη συμπεριφορά των διαφορετικών «οδηγών» αυτοματοποιημένων οχημάτων και προβλέπει την αποδοχή για διαφορετικά σενάρια αυτοματοποιημένης οδήγησης, αναπτύσσει εξειδικευμένα εκπαιδευτικά εργαλεία (τρισδιάστατα αυτοματοποιημένα σενάρια για γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, διαδικτυακές εφαρμογές και πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης), περιεχόμενο, βελτιστοποιημένες διεπαφές για μεταφορά του ελέγχου μεταξύ οχήματος-οδηγού, πολυκριτηριακή και μελέτη οικονομικής αποδοτικότητας για την επιλογή των πιο επιθυμητών αυτοματοποιημένων λειτουργιών προς υλοποίηση, και κατόπιν τα παρουσιάζει σε 12 πιλότους ανά την Ευρώπη και σε 3 μεγάλες εκδηλώσεις. Οι πιλοτικές δοκιμές καλύπτουν όλα τα μέσα μεταφοράς (αυτοματοποιημένο αυτοκίνητο, δίτροχο, φορτηγό, λεωφορείο, minibus, σιδηρόδρομο, πλοίο και drones) και περιλαμβάνουν προσομοιωτές αυτοκινήτου/ μοτοσυκλέτας/τρένου, εργαλειοθήκες προσομοίωσης επαυξημένης/εικονικής πραγματικότητας, δοκιμές σε πίστα και σε πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες, στις οποίες περισσότεροι από 1000 οδηγοί/επιβάτες και 200 διαχειριστές αυτόνομων οχημάτων καθώς και 20000 πολίτες θα ζήσουν την εμπειρία της αυτονομίας για λίγες ώρες έως 6 μήνες. Δείκτες απόδοσης, όπως η αποδοχή και ευαισθητοποίηση των χρηστών σε πραγματική εμπειρία λειτουργιών, η απόδοση και η οικονομική αποδοτικότητα της αυτοματοποιημένης λειτουργίας κ.ά. ορίζονται και θα αποτιμηθούν με υποκειμενικά και αντικειμενικά εργαλεία.
Στόχοι:
- Ο προσδιορισμός και η κατηγοριοποίηση ομάδων «οδηγών», μετακινούμενων και εμπλεκόμενων φορέων που σχετίζονται ή επηρεάζονται από τα αυτόνομα οχήματα, η αναγνώριση των αναγκών και των επιθυμιών τους, καθώς και ο ορισμός σχετικών σεναρίων χρήσης.
- Η μοντελοποίηση της συμπεριφοράς του «οδηγού» αυτοματοποιημένου οχήματος και η πρόγνωση της εξέλιξης της αποδοχής για διαφορετικά σενάρια εισαγωγής της αυτοματοποίησης.
- Ο ορισμός βέλτιστων διεπιφανειών χρήσης για τις διαφορετικές κατηγορίες χρηστών, μέσων μεταφοράς και επίπεδα αυτοματοποίησης, ώστε να διαμορφωθεί το έδαφος για αύξηση της αποδοχής με τον ορισμό της ιδιωτικότητας των δεδομένων και την εφαρμογή μιας διαδρομής μετάβασης προς την εισαγωγή της αυτοματοποίησης στα Ευρωπαϊκά συστήματα μεταφορών με επίκεντρο τον χρήστη.
- Προσδιορισμός των αναγκών σε εκπαίδευση όλων των κατηγοριών χρηστών και ορισμός σχετικών εκπαιδευτικών εργαλείων και υλικού, μαζί με σχήματα εκπαίδευσης και πιστοποίησης.
- Υλοποίηση Πιλότων Επίδειξης, με χρήση κατάλληλων εργαλείων και διαφορετικών υποδομών δοκιμών, όπως προσομοιώσεις εικονικής/ προσαυξημένης πραγματικότητας, προσομοιωτές οδήγησης κινητής βάσης, πίστες δοκιμών και δοκιμές σε πραγματικές κυκλοφοριακές συνθήκες, για όλα τα μέσα μεταφοράς.
- Αποτίμηση των επιπτώσεων των προτεινόμενων λύσεων στην ασφάλεια, τη συμπεριφορά οδηγού/μετακινούμενου, την απασχόληση του εργατικού δυναμικού.
- Διερεύνηση νομικών και ηθικών θεμάτων μέσω συγκριτικής αποτίμησης των ανθρώπινων αποφάσεων έναντι των αποφάσεων του οχήματος.
- Διερεύνηση της εφαρμογής και μελλοντικών προοπτικών της συσχέτισης μεταξύ αυτοματοποίησης και Μεταφοράς ως Υπηρεσία (MaaS) τόσο για επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές.
- Δημιουργία επιχειρησιακών μοντέλων κατάλληλων για την απορρόφηση από την αγορά των συνδεδεμένων, κοινής χρήσης και αυτοματοποιημένων οχημάτων.
- Πρόταση κατευθυντήριων γραμμών, συστάσεων πολιτικής και ενός οδικού χάρτη για τη διαδρομή προς την αποδοχή από τους χρήστες της εισαγωγής των αυτοματοποιημένων μεταφορών στην Ευρώπη.
Ρόλος ΙΜΕΤ:
- Γενικός και Διοικητικός Συντονιστής
- Τεχνικός Συντονιστής και Συντονιστής Καινοτομίας
- Συντονιστής Ποιότητας και Ηθικής
- Επικεφαλής των εργασιών για την κατηγοριοποίηση των χρηστών, αναγνωρίζοντας τις εκ των προτέρων ανάγκες και επιθυμίες τους και καθορίζοντας σενάρια χρήσης
- Επικεφαλής των εργασιών για την προσαρμοστικότητα και εξατομίκευση των διεπαφών χρήσης για αυτόνομα οχήματα
- Επικεφαλής των εργασιών για τον ορισμό ενός οδικού χάρτη για την αποδοχή της αυτοματοποίησης από τους χρήστες
- Συνεισφορά στις εργασίες για τη μοντελοποίηση της συμπεριφοράς των «οδηγών» αυτόνομων οχημάτων
Υπεύθυνοι επικοινωνίας:
Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 2310 498 453 & +30 211 1069 599
Ευαγγελία Γαϊτανίδου
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 2310 498 452