Ακρωνύμιο: 2-BE-SAFE
Τίτλος έργου: 2-WHEELER BEHAVIOUR AND SAFETY
Διάρκεια: 36 μήνες (01/01/2009— 31/12/2011)
Περιγραφή: Μέχρι το 2008, η έρευνα σχετικά με την ασφάλεια των δίτροχων (PtWs) επικεντρώθηκε κυρίως σε κοινωνιολογικές πτυχές, θέματα εκπαίδευσης, σε θεωρίες σχετικά με την πρόκληση ατυχημάτων και τον σχεδιασμό συστημάτων πρωτογενούς ασφάλειας. Με βάση το γεγονός ότι είναι ζωτικής σημασίας να βασίζονται τα αντίμετρα σε επιστημονικά στοιχεία που σχετίζονται με τις συμπεριφορές και τις πρακτικές των αναβατών, ο σκοπός του 2-BE-SAFE ήταν να συμβάλει στην κάλυψη του κενού γνώσης σχετικά με τη συμπεριφορά των δικυκλιστών (PTW).
Το 2-BE-SAFE έχει εφαρμόσει ένα μεγάλο εύρος επιστημονικών μεθοδολογιών , μερικές από τις οποίες εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά ή δεν είχαν εφαρμοστεί στο πεδίο της ασφάλειας των δίκυκλων στο παρελθόν. Τέλος, ορισμένες μεθοδολογίες έλαβαν επίσης σημαντική βελτίωση στο πλαίσιο του έργου. Όλη η εμπειρία και η γνώση που αποκτήθηκε στο πλαίσιο των ερευνητικών δραστηριοτήτων του έργου αναλύθηκαν και στη συνέχεια συνοψίστηκαν σε ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών και συστάσεων πολιτικής.
Στόχοι: Το έργο 2-BE-SAFE, που ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου 2009, είναι ένα εστιασμένο ερευνητικό συλλογικό έργο διάρκειας 36 μηνών, με τους ακόλουθους στόχους:
- Εντοπισμός των παραγόντων που συμβάλλουν σε ατυχήματα δικυκλιστών σε όλη την Ευρώπη, εστιάζοντας στις οδικές υποδομές και στις καιρικές συνθήκες. Έχουν εντοπιστεί τα 20 επικρατέστερα σενάρια σε 5 Ευρωπαϊκές χώρες που ευθύνονται για τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα η δίκυκλων () και οι παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτά.
- Σχεδιασμός καινοτόμων εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάστηκαν 6 δίκυκλα (PTW) με εξοπλισμό, ένα αυτοκίνητο με ειδικό εξοπλισμό, 2 προσομοιωτές οδήγησης με αναβάτη, ένας προσομοιωτής οδήγησης και ένα εργαλείο που βασίζεται σε βίντεο για τη διερεύνηση της επίγνωσης κινδύνου των δικυκλιστών.
- Πραγματοποίηση μιας πιλοτικής νατουραλιστικής μελέτης, χρησιμοποιώντας δίκυκλα με εξοπλισμό από τα μέλη τη Κοινοπραξίας του έργου. Η συγκεκριμένη ατουραλιστική μελέτη πραγματοποιήθηκε πρώτη φορά σε σε παν – Ευρωπαϊκό επίπεδο. Οι μελέτες εξέτασαν με επιτυχία την προτεινόμενη μεθοδολογία και ανέπτυξαν νέα τεχνογνωσία και συστάσεις για μελλοντικές μεγαλύτερες μελέτες. Αναπτύχθηκαν, εφαρμόστηκαν και αξιολογήθηκαν διαφορετικές προσεγγίσεις για την εκτέλεση αυτόματης ανίχνευσης κρίσιμων συμβάντων για την ασφάλεια.
- Υλοποίηση μελέτης, με επίκεντρο την αντίληψη και την αποδοχή κινδύνου από τους δικυκλιστές (PTW) και πώς αυτά τα χαρακτηριστικά επηρεάζουν την αποδοχή των νέων τεχνολογιών που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν την ασφάλειά τους.
- Επίτευξη καλύτερης κατανόηση των συμπεριφορών του αναβάτη και των κρίσιμων παραγόντων που επηρεάζουν την ασφάλεια του. Αρκετά πειράματα επικεντρώθηκαν στην ευκρίνεια των δικύκλων. Τα αποτελέσματα έδειξαν, για παράδειγμα, ότι η διαφορετική ενδυμασία των αναβατών (φωτεινά ρούχα, αντανακλαστικά προειδοποιητικά γιλέκα και σκούρα ρούχα) μπορεί να ενισχύσει την ευκρίνεια των αναβατών σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά τα αποτελέσματα επηρεάζονται έντονα από τις συνθήκες του περιβάλλοντος (π.χ. συνθήκες φωτισμού) και από τα χαρακτηριστικά της κατάστασης οδήγησης (π.χ. αστικό έναντι αγροτικού κυκλοφοριακού περιβάλλοντος).
Ρόλος ΙΜΕΤ: Το ΙΜΕΤ είναι Εταίρος του έργου.
Υπεύθυνος επικοινωνίας:
Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 2310 498 261/+30 211 10 69 599