.
Πλοηγηθείτε στη νέα ιστοσελίδα του Ι.ΜΕΤ.
Όραμα:
Να καταστεί το Ι.ΜΕΤ. ο κύριος και συνεκτικός Πόλος Έρευνας στις Μεταφορές, τη Βιώσιμη Κινητικότητα και τον Τουρισμό στην Ελλάδα και μέσα στους 10 καλύτερους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας στην Ευρώπη.

Ακρωνύμιο: RAIL4SEE
Τίτλος έργου: Οι πόλεις της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ως σιδηροδρομικοί κόμβοι
Διάρκεια: 30 μήνες (01/05/2012 - 31/10/2014)

Περιγραφή & Στόχοι: Οι πόλεις της Νοτιοανατολικής Ευρώπης θεωρούνται κομβικά σημεία της αλυσίδας των μεταφορών της ηπείρου, δρώντας είτε ως σημεία εκκίνησης είτε ως σημεία τελικού προορισμού των ταξιδιωτών. Οι πόλεις, εκεί δηλαδή όπου ενώνονται τα τοπικά και περιφερειακά δίκτυα με το πανευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, καλούνται να παίξουν τον ρόλο της ομαλής διεπαφής ανάμεσα στα διάφορα συστήματα μεταφορών ώστε ο μετακινούμενος να γίνεται αποδέκτης ενός άνετου, ασφαλούς και απρόσκοπτου ταξιδιού.
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη είναι από την μία αντιμέτωπη με την ανάγκη ανάπτυξης διεθνών σιδηροδρομικών συνδέσεων μεταξύ των βασικών πόλεών της, κυρίως επί των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και κατά μήκος των κύριων υπεραστικών γραμμών. Από την άλλη πλευρά, στην ίδια περιοχή, ο σιδηρόδρομος και γενικότερα οι Δημόσιες Συγκοινωνίες χρειάζονται αναβάθμιση και καλύτερη οργάνωση. Το τελευταίο αναφέρεται στον συντονισμό και στην συνεργασία των δραστηριοποιούμενων φορέων στην παροχή συγκοινωνιακού έργου τόσο σε τοπικό και εθνικό όσο και σε διακρατικό επίπεδο. Οι πόλεις – κόμβοι της ΝΑ Ευρώπης χρειάζεται να ενσωματώσουν με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο τα τρία επιμέρους επίπεδα μεταφορών που ενώνονται σε αυτές (τοπικά, περιφερειακά και διεθνή δίκτυα) ώστε να επιτευχθεί βελτιωμένη διασυνδεσιμότητα στην περιοχή.
Η πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει το πρόγραμμα διακρατικής συνεργασίας RAIL4SEE - «Οι πόλεις της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ως σιδηροδρομικοί κόμβοι» είναι η ανάπτυξη μοντέλων, σεναρίων, μέτρων και εναρμονισμένων στρατηγικών και πολιτικών για την βελτίωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών και της διατροπικής μεταφοράς στην ΝΑ Ευρώπη. Συγκεκριμένα, στόχος του έργου είναι ο προσδιορισμός συμπληρωματικών παρεμβάσεων που θα βοηθήσουν στην ομαλή μετάβαση του μετακινούμενου από τα εθνικά και τοπικά δίκτυα στα διεθνή (και το αντίστροφο), στην εναρμόνιση των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών, στην βελτίωση των ακολουθούμενων σχημάτων διακυβέρνησης (π.χ. ανάπτυξη νέων τύπων συνεργασιών μεταξύ Φορέων Παροχής και Διαχείρισης μεταφορικού έργου) αλλά και στη σύναψη διαχειριστικών συμφωνιών που θα συνεισφέρουν στην απρόσκοπτη παροχή μεταφορικών υπηρεσιών και στην παροχή της απαραίτητης, για τον σχεδιασμό και ολοκλήρωση του ταξιδίου, πληροφορίας στον ενδιαφερόμενο. Το RAIL4SEE έρχεται να δώσει απαντήσεις σε θέματα που αφορούν τη βελτίωση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης της ΝΑ Ευρώπης μέσα από την πρόταση ανάπτυξης ευφυών συστημάτων, νέων διοικητικών σχημάτων, νέων υπηρεσιών και οργανωτικών μέτρων. Οι λύσεις που θα προταθούν αφορούν σε ήπιες μορφές παρέμβασης (και όχι σε «σκληρά» και ακριβά μέτρα όπως νέες υποδομές - εγκαταστάσεις) που στόχο έχουν να ενσωματώσουν με τρόπο αποτελεσματικό τις 11 υπό εξέταση πόλεις της ΝΑ Ευρώπης (Μπολόνια, Βενετία, Τεργέστη, Λουμπλιάνα, Βιέννη, Μπρατισλάβα, Βουδαπέστη, Θεσσαλονίκη, Σόφια, Ζάγκρεμπ και Βουκουρέστι) στο δίκτυο των διεθνών μεταφορικών αξόνων, των Διευρωπαϊκών και Πανευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών. Υπό αυτή την έννοια, το RAIL4SEE θα ενισχύσει τον σιδηρόδρομο στην ΝΑ Ευρώπη μέσα από την βελτίωση των τροφοδοτικών του σιδηροδρόμου γραμμών, την ενσωμάτωση του πρωτεύοντος και δευτερεύοντος δικτύου των σιδηροδρομικών κόμβων και την ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των λοιπών κόμβων.

Το RAIL4SEE θα φέρει σε επαφή δημόσιες αρχές που σχετίζονται με την χάραξη πολιτικής στο σιδηρόδρομο και στις λοιπές δημόσιες συγκοινωνίες από την ΝΑ Ευρώπη, διαχειριστές των σιδηροδρομικών δικτύων της περιοχής καθώς και τους κατέχοντες τεχνογνωσία με σκοπό να συνεισφέρουν στην βελτίωση της σιδηροδρομικής και διατροπικής μεταφοράς στην περιοχή. Το όφελος από την βελτίωση αυτή ανιχνεύεται σε δύο επίπεδα, τόσο σε ατομικό (αυξημένη προσβασιμότητα και απρόσκοπτη μετακίνηση) όσο και σε συλλογικό (περιβαλλοντικά φιλικότερη μεταφορά).

Το έργο εστιάζει, όσο αφορά την περιοχή μελέτης, στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης και στις πόλεις που προαναφέρθηκαν (Μπολόνια, Βενετία, Τεργέστη, Λουμπλιάνα, Βιέννη, Μπρατισλάβα, Βουδαπέστη, Θεσσαλονίκη, Σόφια, Ζάγκρεμπ και Βουκουρέστι) αλλά και στον κύριο κορμό των αξόνων:

  • Βερολίνο – Παλέρμο
  • Λισαβόνα – Κίεβο, Παρίσι – Μπρατισλάβα
  • Γκντανσκ – Μπρατισλάβα – Βιέννη
  • Διατροπικός άξονας Ιονίου – Αδριατικής (σιδηροδρομικός)
  • Θαλάσσιες αρτηρίες
  • Ρήνος/ Meuse – Main – Δούναβης (ποτάμια μεταφορά)
  • Οδικός άξονας Ηγουμενίτσα / Πάτρα – Αθήνα – Σόφια – Βουδαπέστη
  • Άξονας Χ, Θεσσαλονίκη – Βελιγράδι / Ζάγκρεμπ – Λουμπλιάνα / Βουδαπέστη

Η άμεση εμπλοκή στο έργο κύριων φορέων λήψης αποφάσεων σε σιδηροδρομικά αλλά και γενικότερα θέματα δημοσίων μεταφορών συμβάλλει καταλυτικά στην επίτευξη της πολιτικής, οικονομικής και λειτουργικής βιωσιμότητας σε μακροπρόθεσμο επίπεδο του προβλεπόμενου δικτύου στην ΝΑ Ευρώπη.

Στα απτά αποτελέσματα του έργου θα συγκαταλεχθούν προτάσεις για βελτίωση σε επίπεδο πολιτικής και επενδύσεων, πιλοτικές εφαρμογές σε θέματα ενιαίων εισιτηρίων, εναρμονισμένων χρονοδιαγραμμάτων και πληροφοριακών συστημάτων, η ανάπτυξη συνεργατικών σχημάτων σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο και η βελτίωση των παρεχόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην περιοχή μελέτης.

Ρόλος ΙΜΕΤ: Το ΙΜΕΤ είναι ο Επικεφαλής Εταίρος του έργου.

 

Υπεύθυνος επικοινωνίας:
Γεωργία Αϋφαντοπούλου
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
+30 2310498451

 

Δεσμός για W3C HTML5 validator
Δεσμός για AChecker Web Accessibility Checker
Copyright ® 2017, HH, All rights reserved.